sábado, 1 de mayo de 2010

Entrevista ficticia a Carlos Ruiz Zafón






http://img1.fantasticfiction.co.uk/images/4/20482.jpg
Carlos Ruiz Zafón


Pregunta nº1.
Quan i com vas començar a escriure?

Resposta: Des de petit m'agrada inventar i contar històries. Després de molts anys vaig publicar la novela·la El Príncep de la Boira, que va guanyar el premi de literatura Edebe de 1993.


Pregunta nº2. Esperava l'èxit de la seva primera novel·la adulta?

Resposta: Jo nomes tracto d'escriure el llibre que m'agrada. Quan vaig acabar d'escriure L'Ombra del Vent vaig apreciar que era 100% el llibre que volia llegir, però no s'havia com l'acollirien els lectors.


Pregunta nº3. No es pot negar la influència del cinema en l'obra, una mica que s'entén amb el seu treball de guionista a EEUU.

Resposta: Si, el cine és un factor més que ens ajuda a enriqueixer els recursos de la novel·la i crear una experiència de lectura més intensa, més sensorial i tàctil.



Pregunta nº4. Com va néixer Daniel, el protagonista que madura a mesura que la novel·la avança?

Resposta: Tots els personatges son una part de l'autor, una part de la experiencia personal.


Pregunta nº5. Quina va ser la lectura que ha estat determinant en la seva formació com escriptor?

Resposta: Tot el que llegeixo m'aporta alguna cosa nova.


Pregunta nº6. I com lector?

Resposta: Crec que la lectura en si, el món de la imaginació, de les idees, de la narració, és el que és important per a mi com lector.

No hay comentarios:

Publicar un comentario